Projektový čaj pokračoval ve střetech kultur

V moderním pojetí projektového managementu se do popředí dostává otázka tzv. behaviorálních aspektů. Jedním z nich je pak problematika řízení projektů, na kterých spolupracuje několik odlišných kultur – tzv. interkulturální management. 

Zaměření tohoto setkání navázalo na poznatky z minulé prezentace ohledně základních dimenzí kultur. Zatímco minule byly předmětem zájmu vnitřní odlišnosti mezi kulturami, tentokrát jsme se zaměřili na vnější projevy kultur (velmi zjednodušeně řečeno zejména „business etiketa“). V průběhu se podařilo (na určitém stupni generalizace) přiblížit tři kulturní regiony – anglosaský, německý a asijský. Prezentovány a diskutovány byly především okruhy:

  • 4 hlavní body, které mít na paměti při business etiketě
  • Verbální aspekty: řeč, vyjednávací styly, komunikační standardy (vysílatel/původce – příjemce)
  • Aspekty vzorců chování: hodnotové principy (např. vnímání času, ženy v businessu), týmová spolupráce, manažerské principy, atd.
  • Aspekty jednání: obyčeje, rituály, ceremoniály, oblékání, atd.
  • Aspekty materiální povahy: logo, vizitky, architektura, atd.
  • Zakončení a shrnutí

Skupina účastníků byla tentokrát složena především z praktických projektových manažerů z IT a energetiky, kteří sami disponovali bohatými zkušenostmi z dálného východu, postsovětských zemí apod., takže diskuze byla velmi zajímavá a vyhodnocena jako velmi přínosná pro všechny zúčastněné. 

Nejčtenější